سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

گلایه کارگردان نمایش «زیرو» از گمنامی سالن‌های تئاتر در میان مشهدی‌ها | مسئولان به بهتر دیده شدن آثار کمک کنند

  • کد خبر: ۱۹۳۴۳۴
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
گلایه کارگردان نمایش «زیرو» از گمنامی سالن‌های تئاتر در میان مشهدی‌ها | مسئولان به بهتر دیده شدن آثار کمک کنند
رسول مجرد کاهانی گفت: متاسفانه در مشهد مردم فقط سالن‌های سینما را به خوبی می‌شناسند در حالی که در تهران اینگونه نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، رسول مجرد کاهانی به بهانه نمایش «زیرو» که از امشب ۱۸ آبان ماه در پردیس اردیبهشت به روی صحنه می‌رود اظهار کرد: نمایشنامه «زیرو» سورئال و سمبلیک است که در این بستر کمتر کار شده و ایده‌ای نو محسوب می‌شود.

کاهانی بیان کرد: «زیرو» به مسائل اجتماعی می‌پردازد و بنظرم شاید از ترکیب زبان اعداد و هنر بتوانیم دوری و فاصله انسان‌ها را بهتر شرح دهیم.

وی گفت: هرگاه صحبت از تئاتر می‌شود ما با فقر مخاطب روبه‌رو هستیم و استقبال از تئاتر‌های شهر کم است در حالیکه نیاز به فرهنگسازی بیشتر و جدی تری داریم و حمایت دستگاه‌ها که بودجه فرهنگی دارند می‌تواند به این امر کمک کند و تبلیغات گسترده تری از کار‌های هنرمندان صورت گیرد.

در نهاد‌های خصوصی تئاتر خیلی غریبه است تا حدی که برخی نمی‌دانند مشهد سالن تئاتر دارد و این بک دغدغه خیلی بزرگ بین هنرمندان است.

این کارگردان تئاتر بیان کرد: متاسفانه در مشهد مردم فقط سالن‌های سینما را به خوبی می‌شناسند در حالی که در تهران اینگونه نیست.

مجرد کاهانی با اشاره به شعار «مردم برای تئاتر تئاتر برای مردم» گفت: هم اکنون چراغ‌های سالن‌های تئاتر مشهد روشن است، اما حضور مردم به سالن‌های تئاتر روح می‌بخشد. در مشهد تئاتر‌های بسیار مطلوبی وجود دارد، اما چون وسعت تبلیغات آنان ضعیف است دیده نشدند.

کاهانی در خصوص تئاتر «زیرو» با بیان این مطلب که جوان گرایی از ویژگی‌های انتخاب بازیگر در این کار است خاطرنشان کرد: این کار با حضور بازیگران کم سابقه و جوان، اما خوش‌آتیه ساخته شده است که هر کدام می‌توانند آینده درخشانی برای خود رقم بزنند.

گلایه کارگردان نمایش «زیرو» از گمنامی سالن‌های تئاتر در میان مشهدی‌ها | مسئولان به بهتر دیده شدن آثار کمک کنند

وی عنوان کرد: مصطفی معمارنیا، فاطمه حسینی، نفیسه دهقانیان، هانیه صدرالسادات، پریسا حسینی، لیندا شایسته، شادی مقدمی، ناصر نوری، یارا تقوی، امید زینب طاهری و امید شیدایی بازیگران تئاتر «زیرو» هستند که برخی از آن‌ها دهه هشتادی هستند.

گفتنی است نمایش «زیرو» با نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی رسول مجرد کاهانی از امشب ۱۸ تا ۲۷ آبان ماه هر شب ساعت ۲۰ در پردیس اردیبهشت واقع در خیابان باهنر ۵ پشت دانشگاه فردوسی مشهد به روی صحنه می‌رود و علاقمندان می‌توانند از سایت گیشات بلیط تهیه کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->